شرکت اسرائیل در ائتلاف دریایی آمریکایی در تنگه هرمز

© AP Photo / Dan Baliltyشرکت اسرائیل در ائتلاف دریایی آمریکایی در تنگه هرمز
شرکت اسرائیل در ائتلاف  دریایی آمریکایی در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل دیروز اعلام کرد تل آویو در ائتلاف دریایی نظامی در حال تشکیل تحت رهبری آمریکا برای تامین امنیت در تنگه هرمز شرکت خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، اسرائیل کاتزدر نشست دربسته کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان اسرائیل اظهار داشت تل آویو در زمینه اطلاعات به ائتلاف  در حال تشکیل کمک خواهد کرد.

وزیر اطلاعات اسرائیل خاطرنشان کرد تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز با منافع راهبردی اسرائیل در خصوص مقابله با ایران و ضرورت تقویت روابط با کشورهای عربی خلیج فارس مطابقت دارد.

اسرائیل کاتز پس از سفر چندی پیش خود به ابوظبی به وزارت اطلاعات اسرائیل دستور داده  برای شرکت در ائتلاف  دریایی در تنگه هرمز تدارک ببیند.

معلوم نیست که آیا وزیر اطلاعات اسرائیل در نشست دربسته پارلمان از اعزام کشتی های نیروی دریایی کشور خود  برای شرکت در عملیات ائتلاف  دریایی در تنگه هرمز سخن گفته یا نه.

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس و تنگه هرمز بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده ، سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران و به دنبال آن توقیف نفتکش بریتانیایی توسط جمهوری اسلامی شدیدتر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала