تقویت شبکه مخفی داعش در سوریه و عراق

© Flickr / Global Panoramaتقویت شبکه مخفی داعش در سوریه و عراق
تقویت شبکه مخفی داعش در سوریه و عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش، گروهک ممنوعه در روسیه) که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها قلع و قمع آنرا در عراق و سوریه اعلام کرده، در ماه های اخیر تقویت شده و شبکه زیر زمینی و مخفی خود در این کشورها را گسترش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این نتیجه گیری در گزارش گلن فاین، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا درباره جریان عملیات موسوم به "قاطعیت تزلزل ناپذیر" انجام شده که نظامیان امریکا و متحدانش طی 5 سال اخیر در حال اجرای آن در خاورمیانه هستند.

در این گزارش گفته می شود داعش طی دوره سه ماهه بین اوریل تا ژوئیه به گذار از تاکتیک تصرف اراضی توسط نیروهایش به جنبش پارتیزانی در سوریه ادامه داد و همچنین امکانات پارتیزانی خود را در عراق گسترش داد. طبق اطلاعات فرماندهی عملیات "قاطعیت تزلزل ناپذیر"، داعش به قتل ها، عملیات تروریست های انتحاری، سرقت و آتش زدن محصولات کشاورزی هم در عراق و هم در سوریه ادامه داد.  علاوه بر این داعش ئر سوریه هسته های در حال احیا ایجاد کرده و تلاش ورزیده مرکز فرمادهی و. کنترل خود را در عراق توسعه دهد.

علاوه بر این در گزارش خاطرنشان می شود داعش شبکه مالی خود را احیا نموده است.

داعش از ژوئیه ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهانی کرد و خود را حکومت اسلامی نامید. این گروه همچنین زمانی بخش‌های بزرگی از شمال عراق و شرق سوریه را با جمعیت‌های ۲٫۸ و ۸ میلیون نفر و بخش‌های کوچکی را در لیبی، نیجریه و افغانستان به تصرف خود درآورده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала