محورهاى گفتگوى تلفنى روحانى و مكرون

© AFP 2023 / Atta Kenareمحورهاى گفتگوى تلفنى روحانى و مكرون
محورهاى گفتگوى تلفنى روحانى و مكرون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی و مکرون در تماس تلفنی بر جستجوی راه‌هایی برای کاستن از تنش‌ها در منطقه و تلاش برای تأمین حقوق ملت ایران در برجام تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: متاسفانه همزمان با تلاش های ایران و فرانسه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد شرایط مساعد برای همزیستی پایدار در منطقه، شاهد اقدامات تحریک کننده از سوی آمریکایی‌ها هستیم.

روحانی تاکید کرد: امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه و تنگه هرمز مورد تاکید ما است و روزانه دهها کشتی آزادانه عبور و مرور کرده و نیروهای ایران طبق مقررات نظارت خود را انجام می دهند.

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای تسریع در روند مناسبات و همکاری های بانکی و نفتی ایران با دیگر کشورها به عنوان اصلی ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام، بر ادامه بررسی پیشنهادات در مسیر دستیابی به راه حل‌های کارشناسی و عادلانه تاکید کرد.

مکرون نیز در این گفتگوی تلفنی با تاکید مجدد بر پایبندی پاریس به تعهدات قید شده در برجام، گفت: رسیدن به نتیجه ای مورد قبول طرفین و تامین کننده منافع ایران در برجام برای پاریس حائز اهمیت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала