ادامه یافتن ناآرامی‌ها در هنگ کنگ

© REUTERS / Tyrone Siuادامه یافتن ناآرامی‌ها در هنگ کنگ
ادامه یافتن ناآرامی‌ها در هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس هنگ کنگ در ادامه ناآرامی‌ها در این منطقه خودمختار، از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضین استفاده نمود.

به گزارش اسپوتنیک، پلیس هنگ کنگ شامگاه شنبه گزارش داد که برای پراکنده کردن معترضینی که اداره پلیس در منطقه چیمشیچی را محاصره کرده‌اند ، از گاز اشک آور استفاده کرده است.

پلیس هنگ کنگ حوالی ساعت 8 بعد از ظهر به وقت محلی هشدار داد تا معترضین اقدامات غیرقانونی را متوقف کرده و پراکنده شوند. در حدود ساعت 21.20 به وقت محلی بیش از 100 افسر پلیس شروع به گشت زنی در مناطق مونگوک و چیمشیچی کردند. در حوالی ساعت 21.30 در محدوده اداره پلیس از گاز اشک‌آور استفاده شد.

سرپیچی هنگ کنگ از اجرای دستور آمریکا - اسپوتنیک ایران
سرپیچی هنگ کنگ از اجرای دستور آمریکا

در بیانیه پلیس محلی آمده است: "گروه بزرگی از معترضان تندرو به گرد هم جمع شدن در منطقه چیمشیچی ادامه داده و در مجاورت آن در اماکن مختلف اقدام به ایجاد آتش کردند. آنها همچنین به چندین وسیله نقلیه پارک شده در محل آسیب رساندند و آجر و اشیاء دیگر را به داخل ساختمان پرتاب کردند."

خاطرنشان می‌شود که "در این شرایط، مأموران پلیس برای متفرق کردن معترضین به استفاده از گاز اشک آور متوسل شدند." "پلیس از همه می خواهد كه فوراً منطقه را ترك كنند و این اقدامات خشونت آمیز را به شدت محكوم می كند."

اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل ماه ژوئن به دلیل در نظر گرفتن اصلاحات مربوط به قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونین را به حوزه های قضایی که شامل توافقنامه استرداد نمی‌شوند مانند تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. پلیس در جریان نخستین اعتراض در 12 ژوئن، با معترضان درگیر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала