عدم حمایت فرانسه از تحریم آمریکایی ظریف

© Sputnik / Irina Kalashnikovaپاریس
پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه تصمیم آمریکا در خصوص تحریم وزیرامورخارجه ایران را قبول ندارد.

به گزارش اسپوتنیک ، در اعلامیه منتشره وزارت امور خارجه فرانسه در این خصوص آمده است که فرانسه از تصمیم مقامات آمریکایی در خصوص وضع تحریم علیه وزیرامورخارجه ایران حمایت نمی‌کند.

در اعلامیه وزارت خارجه فرانسه ذکر شده است:«فرانسه مانند بریتانیا و آلمان با نگرانی تصمیم آمریکا در خصوص وضع تحریم علیه وزیرامورخارجه ایران را دریافت کرد. این تصمیمی است که ما از آن حمایت نمی‌کنیم. به نظرما تمام کانال های دیپلماتیک باید باز باشند، به ویژه در وضعیت متشنج کنونی».

پیشنهادات مشاور ارشد ماکرون برای تهران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
پیشنهادات پاریس برای تهران چیست؟

در وزارتخانه مذکور گفته شد که روسای وزارتخانه های سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان جهت رفع تنش و بازگشت ایران به اجرای تعهدات آن کشور در رابطه با برجام در تماس دائمی با ظریف هستند».

روز 31 ماه ژوئیه نماینده دولت آمریکا در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران اعلام کرد: « ما امروز تحریم هایی را علیه وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف وضع می کنیم. ظریف، نماینده دولت ایران در جامعه بین الملل است و در راس تبلیغات و جاه طلبی های این دولت در حمایت از برنامه هسته ای تهران ، ساخت موشک بالستیک و شبکه های تروریستی قرار دارد. ظریف همچنین از آزار و اذیت ملت ایران توسط دولت این کشور دفاع می کند.

اگر چه برای آمریکا بسیار مهم بود که احتمال گفتگوی دیپلماسی را حفظ کند اما صبر ما لبریز شده است. مدت زمانی طولانی با این دید که او نماینده رسمی درست و معتبر  ایران است از کارهایش چشم پوشی کردیم و امروز رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفت که دیگر بس است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала