ظریف: آمریکا باید واقعیت‌های جدید جهان را بپذیرند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: آمریکا باید واقعیت‌های جدید جهان را بپذیرند.
ظریف: آمریکا باید واقعیت‌های جدید جهان را بپذیرند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران به خروج آمریکا از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد با روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران پس از خروج آمریکا از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه، از واشنگتن خواست که به منزوی کردن خود پایان دهد و واقعیت‌های جدید جهان را بپذیرند.

روسیه خروج از پیمان INF را به ابتكار آمریكا اعلام كرد - اسپوتنیک ایران
روسیه فسخ پیمان موشک های هسته ای میان برد را اعلام کرد 

وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: نه تروریسم اقتصادی علیه ایران و چین و نه خروج از پیمان موشک های میان‌برد هسته‌ای با روسیه، این مسیر را بر نخواهد گرداند. آمریکا باید از منزوی کردن خود دست بکشد و با واقعیت‌های جدید جهانی کنار بیاید. تجارت و قدرت بین‌المللی در حال جابجایی است.

پیش از این گزارش شد که آمریکا امروز، جمعه دوم ماه اوت، رسماً از پیمان منع تولید موشک‌ های هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه خارج شد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که امروز، دوم اوت، از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد خارج می‌شود و این رسماً به معنی خاتمه یافتن این پیمان است.

پیمان منع تولید موشک های هسته ای میان برد در سال 1987 بین میخائیل گورباچف و رونالد ریگان رهبران شوروی و آمریکا امضاء شده بود و بر اساس آن تولید موشک‌های هسته‌ای با برد بین 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر منع شده بود اما حالا با اعلام خروج دو کشور نگرانی‌ها درباره شروع یک رقابت تسلیحاتی جدید افرایش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала