واکنش مسکو به مسدود شدن صفحه توییتری سفارت روسیه در سوریه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه خواستار رفع فوری مسدودیت حساب کاربری سفارت روسیه در سوریه در توییتر شد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه در توییتر گفته می شود مسکو مسدود شدن حساب کاربری سفارت روسیه در سوریه در این شبکه اجتماعی را به عنوان سانسور و نقض آزادی بیان از سوی توییتر مورد ارزیابی قرار می دهد که بدون ادای هیچگونه توضیحات صورت گرفته است.

پیشتر سفارت روسیه در آفریقای جنوبی ضمن اعلام خبر مسدود شدن صفحه سفارت روسیه در سوریه در توییتر خاطرنشان ساخته بود که این کار پس از آن انجام شد که در این صفحه یک مطلب حاوی انتقادات از عملکرد "کلاه سفید ها" در سوریه بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت دفاع روسیه منتشر شد.

در بیانیه سفارت روسیه در آفریقای جنوبی گفته می شود بسته شدن صفحه توییتری سفارت روسیه در سوریه در نشان می دهد که حساب های کاربری "معمولی" در توییتر از حق داشتن نقطه نظر متقاوت از نقطه نظر مسئولان توییتر محروم هستند.

گفتنی است سپهبد سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه روز 29 ژوئیه اعلام کرده بود کلاه سفید ها فیلم های صحنه سازی شده ای درباره گویا حملات نیروی هوایی روسیه به تاسیات غیر نظامی  در ناحیه کاهش تنش در ادلب تهیه می کنند. به گفته سپهبد رووسوکوی این فیلم ها سپس برای انتشار اخبار دروغ و بدنام کردن عملیات روسیه مورد استفاده قرار می گیرند

سازمان موسوم به کلاه سفیدها به عنوان یک سازمان انسان دوست موردحمایت غرب است.  کلاه سفید ها هدف خود را نجات افراد غیر نظامی در مناطق دچار عملیات  جنگی اعلام کرده اما وزارت خارجه روسیه فعالیت آنها را عنصری در کمپین تبلیغاتی غرب علیه دولت سوریه و اتهام زنی به دمشق از جمله در زمینه  استفاده از تسلیحات شیمیایی می داند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала