فرصت جدیدی برای ایران در عراق

CC BY 4.0 / tasnim news agency / فرصت جدیدی برای ایران در عراق
فرصت جدیدی برای ایران در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از وجود فرصت مناسبی برای افزایش حضور ایران در اقتصاد عراق سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید حمید حسینی دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق  با اشاره به اعتبار ۳۰۰ میلیارد دلاری برای بازسازی عراق گفت: ۲۵ درصد از این میزان به طرح‌های بخش ساختمان و مسکن عراق اختصاص دارد که می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی باشد تا در کنار ارزآوری، توان مهندسی ایرانی را نیز به نمایش بگذارند.

وی افزود: هم اکنون نقل و انتقال پول و قبول نکردن ضمانت‌نامه‌های فعالان اقتصادی ایرانی، 2 مشکل عمده برای فعالان اقتصادی در اجرای طرح‌های فنی و مهندسی در عراق است که با وجود پیگیری‌ها هنوز این مشکل از طرف بانک مرکزی عراق رفع نشده است.

حسینی اضافه کرد: به فعالان اقتصادی ایرانی پیشنهاد کردیم درمشارکت با فعالان اقتصادی عراقی تدبیری بکنند تا مشکل ضمانت نامه‌ها از طرف شرکت‌های عراقی رفع شود و این مشکل مانعی بر سر راه اجرای طرح‌های ایجاد نکند.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه ما در بیشتر حوزه‌های صنعت ساختمان برای اجرای طرح‌ها در عراق مزیت داریم گفت: به علت نزدیکی بعد مسافت به عراق همچنین برخورداری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های فنی و مهندسی از جمله مصالح ساختمانی مورد نیاز می‌توانیم در اجرای طرح‌ها در عراق با دیگر کشور‌ها رقابت کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала