آزادی تعدادی از خدمه نفتکش ایمپرو

© Photo / IRNA نفت‌کش توقیف شده بریتانیایی در تنگه هرمز
 نفت‌کش توقیف شده بریتانیایی  در تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امورخارجه لتونی بعید نمی داند که تعدادی از خدمه نفتکش «استنا ایمپرو» آزاد شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو لتونی، ادگارز رینکویچ وزیر امورخارجه لتونی بعید نمی داند که مقامات ایران تعدادی از خدمه نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» را آزاد کنند. این نفتکش در تنگه هرمز توقیف شده است.

وی در برنامه رادیو لتونی گفت:«شاید در وضعیتی خدمه نفتکش آزاد شوند و اعضای فرماندهی در نفتکش باقی بمانند. ما از شهروندان لتونی صحبت می‌کنیم که در این نفتکش قرار دارند. البته در حال حاضر ما پیشنهادی در باره آزادی تعدادی از خدمه نفتکش و یا یک یا دو نفر از اکیپ نفتکش دریافت نکردیم. اما هم کنون سخن از همه و یا هیچکس در میان است. باید منتظر پیشرفت اوضاع باشیم».

دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در نامه ایران به شورای امنیت - اسپوتنیک ایران
دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در نامه ایران به شورای امنیت

به گفته وی خدمه نفتکش از شرایط خوب زندگی در نفتکش برخوردارند و هیچ چیزی سلامتی و جان آنها را تهدید نمی کند. به تمام خدمه و از جمله شهروندان لتونی اجازه تماس منظم با خویشاوندانشان داده شده است و آنها از این امکان استفاده می ‌کنند.

این امر یک مورد مربوط به کنسولگری نیست و یک موضوع سیاسی است. قابل درک است که خدمه و نفتکش فقط زمانی آزاد خواهند شد که نفتکش ایرانی توقیف شده توسط انگلیس آزاد شود».

نیروهای انگلیسی بیش از دو هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده توقیف کردند و تاکنون نیز مبادرت به آزای آن نکرده‌اند. مقامات ایران این اقدام انگلیس را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند و وزارت امورخارجه ایران نیز در واکنش سفیر انگلیس در تهران را فراخواند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد که روز 19 ژوئیه یک فروند نفتکش انگلیسی با نامstena impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала