عراقچی از ادامه کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی از کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد
عراقچی از کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه ایران ضمن سازنده خواندن جو حاکم بر نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که کاهش تعهدات برجامی ایران تا تحقق خواسته‌هایش ذیل برجام ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،‌ سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد تا زمانی که کشورهای اروپایی حقوق مشروع ایران ذیل برجام را رعایت نکنند، روند کاهش تعهدات برجامی ایران نیز ادامه خواهد یافت.

اجرای کامل تعهدات برجامی توسط ایران در شرایط فعلی غیر‌واقعی است - اسپوتنیک ایران
اجرای کامل تعهدات برجامی توسط ایران در شرایط فعلی غیر‌واقعی است

عراقچی پس از پایان نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام، در جمع خبرنگاران گفت: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام به‌منظور بررسی شکایاتی که هر دو طرف (هم ایران و هم سه کشور اروپایی) در خصوص نحوه اجرای برجام توسط طرف مقابل داشتند،‌ برگزار شد. بحث‌های خوبی صورت گرفت و هر طرف دلایل خود را ارائه داد. ما در یک ماه اخیر تحولاتی را در اجرای برجام داشته‌ایم. در این نشست هم درباره گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد کاهش تعهدات ایران و هم در مورد قصور کشورهای اروپایی در اجرای تعهداتشان بحث‌های مفصلی صورت گرفت.

وی افزود: به نظر من بحث‌ها سازنده بود. آنچه در جمع‌بندی وجود داشت، پایبندی همه کشورها به تعهداتشان در برجام به‌منظور حفظ برجام بود. البته جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که به روال کاهش تعهدات برجامی خود ادامه خواهد داد تا وقتی که خواسته‌هایش تأمین شود. در مجموع می‌توانم بگویم که جو حاکم بر جلسه جو سازنده‌ای بود ولی ما مشکلاتی جدی داریم که باید مرتفع شود.

عراقچی در مورد برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای امور خارجه نیز اظهار داشت: اعضای برجام مصمم هستند که نشست وزرای امور خارجه را نیز برگزار کنند. ما احتیاج به آماده‌سازی‌های قبلی داریم که امروز بحث‌هایی نیز در مورد آن صورت گرفت. شاید جلسات دیگری نیز در سطح کارشناسی داشته باشیم تا وقتی وزرای خارجه با یکدیگر دیدار می‌کنند، بتوانند بحث‌های جدی و دستاوردها ملموسی را داشته باشند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در پایان گفت: تصمیم گرفته شد که گروه‌های کار در حوزه‌های مختلف اقتصادی کار خود را آغاز کنند و امروز نیز کارشناسان ما در دو حوزه مختلف جلساتی را با هدف رسیدن به راهکارهای عملیاتی در اجرای برجام، خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала