ریابکوف: روسیه از ایران می خواهد از تشدید اوضاع جلوگیری کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyریابکوف: روسیه از ایران می خواهد از تشدید اوضاع جلوگیری کند
ریابکوف: روسیه از ایران می خواهد از تشدید اوضاع جلوگیری کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه همچنان از ایران می خواهد برای خودداری از تشدید اوضاع در برنامه هسته ای اقدام کند، از جمله در حجم آب سنگین.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو همچنان از ایران خواسته است تا از افزایش مراحل تنش زا در توافق هسته ای، از جمله حجم تولید آب سنگین، اجتناب کند.

وی گفت: "همكاران ايرانى از موضع اعلام شده خود مبنى بر ناديده گرفتن محدوده آب سنگين تعيين شده در برجام صرف نظر ننموده اند. این موضع، همانطور که من آن را درک می کنم، به قوت خود باقی خواهد ماند، اگر چه ما همچنان از ایرانی ها خواسته ایم که از مراحل تشدید خودداری کنند."

این دیپلمات عالی رتبه روسیه افزود: مسکو انگیزه ایران را به صورت "کمتر در مقابل کمتر" درک می کند.

ریابکوف گفت: "قطعا کاهش حجم تعهدات در برجام باعث تحریک آن دسته از نیروهایی می شود که می خواهند برجام را به طور کامل از بین ببرند-اول از همه آمریکا- در یک درگیری جدید. بنابراین، ایرانی ها باید مسئولیت خود را در این مورد نشان دهند، همینطورهم طرفین دیگر."

وی همچنین افزود: "مسکو با آرامش در مورد مسائل و مشکلات مربوط به اجرای برجام بحث می کند و امیدوار است که شرایط و وضعیت ایجاد شده پیرامون نفتکش بریتانیایی که توسط تهران توقیف شده و مسائل دیگر بر نتیجه جلسه کمیسیون مشترک توافق هسته ای تاثیر نگذارد."

نشست کمیسیون مشترک توافق برجام در وین ظهر به وقت محلی شروع می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала