احتمال سفر پمپئو به ایران

© AP Photo / J. Scott Applewhiteپمپئو امکان دارد به ایران سفر کند
پمپئو امکان دارد به ایران سفر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: اگر لازم باشد به ایران خواهد رفت و از این فرصت برای گفتگوی مستقیم با مردم ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورو نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: اگر لازم باشد به ایران خواهد رفت و از این فرصت برای گفتگوی مستقیم با مردم ایران استفاده خواهد کرد.

پمپئو در مصاحبه ای اعلام کرد: "قطعا. اگر این تماس باشد، با خوشحالی به آنجا می‌روم و از این فرصت برای گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران استفاده می‌کنم."

او این سفر را همانند دیدارهای محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود از نیویورک و مصاحبه با رسانه های آمریکایی تشبیه کرد.

روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام کرد. دولت ترامپ پس از خروج از برجام تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала