مشاور روحانی: هدف اصلی ایران مدیریت تغییر رفتار تحریمی آمریکا است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مشاور روحانی: هدف اصلی ایران مدیریت تغییر رفتار تحریمی آمریکا است
مشاور روحانی: هدف اصلی ایران مدیریت تغییر رفتار تحریمی آمریکا است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رئیس‌ جمهور ایران هدف کشورش از مذاکرات دیپلماتیک را تغییر رفتار تحریمی آمریکا بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران با بیان اینکه مذاکره دیپلماتیک تنها یک ابزار است، هدف اصلی ایران از مذاکرات را مدیریت تغییر رفتار تحریمی آمریکا دانست.

آشنا در توئیتی پنج بندی نوشت: ۱. هدف اصلی ایران مدیریت تغییر رفتار تحریمی آمریکا است. ۲. ما از همه ابزارهایمان برای رسیدن به این هدف بهره خواهیم برد. ۳. مذاکره دیپلماتیک هدف نیست فقط یک ابزار است. ۴. این ابزار به خودی خود نه خوب است و نه بد. ۵.محاسبه هزینه فایده ملی است که کاربرد آن را توجیه یا رد می‌کند.

​گفتنی است پیشتر مارک اسپر، وزیر دفاع جدید آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده خواهان ادامه روند افزایش تنش در منطقه خلیج فارس نبوده و برای مذاکرات بدون پیش شرط با ایران آماده است.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران شدیدتر شد. کلاً روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران در واقع  پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه می سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала