ماجرای گم شدن و تکذیب یک میلیارد یورو ارز دولتی +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIاختلاس بزرگ در استان مازندران ایران
اختلاس بزرگ در استان مازندران ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت روحانی گم شدن یک میلیارد یورو ارز دولتی که به واردات دارو و کالاهای اساسی اختصاص یافته بود را تکذیب کرد اما همچنان واکنش‌ها به این موضوع ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن که محمد واعظی، رئیس دفتر و سرپرست ریاست جمهوری ایران در نامه‌ای خطاب به چهار وزیر، از آنها خواست در مورد تعهدات ارزی ایفا نشده دریافت کنندگان ارز واردات دارو و کالاهای اساسی، توضیحاتی ارائه دهند، جنجال گم شدن یک میلیارد یورو ارز دولتی در بین مردم ایران به راه افتاد که با واکنش‌های بسیار شدیدی از سوی عموم مردم و کاربران در فضای مجازی همراه شد.

View this post on Instagram

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

مخاطب اصلی این نامه رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی می‌باشند و سوال مطرح شده این است که: «دستگاه های دولتی و شرکت‌های دولتی فورا پاسخ دهند که چرا تخلف شده است؟»
بر اساس این نامه ۱۰ شرکت در حوزه دارو و ۱۰ شرکت در امور کالاهای اساسی، از جمله شرکت‌هایی هستند که با وجود آنکه متعهد شده‌اند کالا را بر اساس ارز تخصیص داده شده، وارد کشور کنند اما بخشی از آن را وارد کشور نکرده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

تعدادی از کاربران ویدئویی کوتاه از صحبت‌های رضا رفیع، شاعر و طنزپرداز را نسبت به خبر گم شدن یک میلیارد ارز دولتی در فضای مجازی منتشر می‌کنند و صحبت‌های او را حقیقت محض می‌دانند. بسیاری از کاربران نیز این اتفاق را سوءاستفاده از ارز دولتی و خیانت به مردم ایران قلمداد می‌کنند و عقیده دارند باید در این‌باره به مردم توضیح داده شود.

View this post on Instagram

A post shared by Mad Text (@mad.text) on

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی خبر گم شدن یک میلیارد یورو ارز رولتی برای دارو و کالاهای اساسی را تکذیب کرد و به مردم اطمینان خاطر داد که چنین چیزی نبوده و این پول تخصیص پیدا کرده است.
همچنین فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز عنوان کردند: «گم شدن یک میلیارد یورو ارز دولتی به هیچ وجه صحت ندارد. ارز که گم نمی‌شود، به یک وارد‌کننده، ارزی تخصیص داده شده که فلان کالا را وارد کند که برخی از این کالاها وارد شده اما ثبت نشده و برخی دیگر در مسیر واردات است. بر اساس قانون هر وارد کننده‌ای پس از تخصیص ارز ۴ ماه فرصت دارد کالا را وارد کشور کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала