حمله پهپادی حوثی ها به فرودگاه «آبها» عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان
 عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف حمله پهپادی حوثی ها به فرودگاه شهر «آبها» عربستان، انبار جنگنده‌ها و تجهیزات نظامی بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یمنی «المسیر»، حوثی ها یک حمله پهپادی به فرودگاه شهر «آبها» عربستان انجام دادند که هدف آن نابودی جنگنده ها و تجهیزات در انبار هواپیمایی بود. گزارش شد که از پهپاد نوع Касеф-2 استفاده شده بود. آژانس خبری عربستان بنوبه خود با استناد به سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کردکه پهپاد نابود شد. المالکی اعلام کرد که فرودگاه و دیگر تأسیسات در نتیجه این حمله آسیبی ندیدند.

طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جازان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده با حملات یمن مقابله کند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه «انصارالله» و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала