تکذیب مشارکت آلمان در حفاظت از ناوگان ها در خلیج فارس

اشتراک
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آلمان، خیلی زود است که درباره مشارکت نیروهای مسلح آلمان در حفاظت از کشتی ها و ناوگان ها در تنگه هرمز صحبت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه فدرال آلمان در آخرین اظهار نظر خود اعلام نمود که مشارکت ارتش آلمان در حفاظت از کشتی ها در تنگه هرمز، موضوع بحث اجلاس در پاریس، لندن و برلین نیست. هنوز برای گفتگو در مورد چنین مشارکتی خیلی زود است. 

ایران: نمی‌گذاریم تنگه هرمز ناامن شود - اسپوتنیک ایران
ایران: نمی‌گذاریم تنگه هرمز ناامن شود

روز پنج شنبه رسانه آلمانی RND گزارش داد که منابع آلمانی اعلام کرده اند که آماده اند تا نیروهای مسلح کشور را برای مشارکت در حفاظت از کشتی ها در تنگه هرمز به کار بگیرند. به گزارش این رسانه خبری، هیکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در جلسه ویژه کمیته امور خارجه این کشور گفت: "ما می خواهیم آنجا باشیم."

اما سپس با تکذیب این خبر، اعلام شد که "وزیر این را نگفته است ... خیلی زود است که در مورد مشارکت احتمالی آلمان صحبت کنیم. سوالات مربوط به مشارکت نظامی آلمان موضوع مذاکرات (با بریتانیا و فرانسه) نیستند."

در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران شدیدتر شد. کلاً روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران در واقع  پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه می سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  آمریکا تلاش می کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.

رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала