با تحریم های ترامپ، جان مسافران هوایی در ایران به خطر می افتد

© Photo / A screenshot of the burning Aeroflot aircraft Sukhoi Superjet 100 in Sheremetyevo airportبا تحریم های ترامپ، جان مسافران هوایی در ایران به خطر می افتد
با تحریم های ترامپ، جان مسافران هوایی در ایران به خطر می افتد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثر هواپیماهای ناوگان هوایی ایران فرسوده هستند و ترامپ به فکر تحریم بیشتر علیه ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، هواپیمای ناوگان مسافری هوایی ایران، حدود 110 فروند آن زمین‌گیر شده‌اند که بیشترشان منتظر قطعات برای تعمیر هستند. 

ایران‌ایر در انتظار مجوز آمریکا برای دریافت هواپیما - اسپوتنیک ایران
ایران‌ایر در انتظار مجوز آمریکا برای دریافت هواپیما

در اسفند 1396، هواپیمایی پرواز تهران یاسوج در حوالی قله دنا سقوط کردند و همه مسافران آن کشته شدند، این اخرین حادثه ای بوده است که در ایران رخ داده است. پس از خروج ترامپ از برجام، وی دستور داده است که خرید هواپیما و قطعات یدکی به ایران متوقف شود. از قرادادهای امضا شده میان ایران و بوئینگ و ایرباس تنها تعداد کمی به ایران تحویل داده شده است. حال اگر بار دیگر هواپیمایی در ایران دچار حادثه شود، ترامپ به چه میزان در این امر موثر است.

پیش از این، وزارت خزانه داری ایالات متحده دو واحد نظامی ایران، دو شرکت و دو شرکت هواپیماییرا به لیست های تحریم ایران افزود. از جمله شرکت Flight Travel از ارمنستان به علت ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان ایر که تحت تحریم قرار دارد، مورد تحریم قرار گرفت. از سوی دیگر به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت قشم ایر و دو هواپیما بوئینگ 747 به لیست تحریم های امریکا اضافه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала