استقبال چین از سیاست روسیه در خلیج فارس

© AP Photo / Ng Han Guanسخنگوی وزارت خارجه چین
سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوآ چونین، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد پکن از نظریه پیشنهادی روسیه برای امنیت در خلیج فارس استقبال می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم خوآ چونین ضمن بیان این مطلب آمادگی چین برای تقویت تماس ها و همکاری در خصوص این مسئله با طرفهای مربوطه را ابراز کرد.

دیپلمات چینی افزود کشورهای منطقه خلیج فارس برای تامین امنیت در این منطقه باید روابط حسن همجواری بین خود را بر اساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر  را به پیش ببرند و جامعه بین المللی باید به این امر مساعدت کند.

روز چهارشنبه نظریه روسیه درباره امنیت در خلیج فارس ارائه شد. امتناع از استقرار پایگاه های نظامی خارجی در منطقه از جمله تدابیر پیشنهادی است. این سند در همایشی با شرکت نمایندگان کشورهای عربی، ایران، ترکیه، پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای عضو گروه بریکس عرضه گردید.
در ماه های اخیر اوضاع در خلیج فارس بطور محسوس متشنج شده است. متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست. تنش در روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را در به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران شدیدتر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала