کاکائو تلخ هم‌تراز حشیش +عکس، ویدئو

© Fotolia / Sharaku1216ته سیگار وارد چرخه غذایی پرندگان می شود+عکس
ته سیگار وارد چرخه غذایی پرندگان می شود+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک نشست تخصصی از بی‌اطلاعی جوانان از عوارض مصرف گل و تمایل آنان به دلیل خلا روانی و عاطفی، صحبت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سعید منتظر المهدی، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی «سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه پیشپگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب و صیانت اجتماعی» که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: «متاسفانه امروزه با پدیده‌ای با عنوان پدران غایب مواجه هستیم، مسائلی مانند پدران و مادران شاغل و بعضا فرزندان رها شده و عدم ایجاد گفتمان در میان اعضای خانواده مشکلاتی همچون اعتیاد را به وجود می‌آورد.»
وی در ادامه عنوان کرد: «متاسفانه بخش زیادی از مصرف مواد مخدر مانند حشیش یا گل یا ماری جوانا به دلیل عدم آگهی جوانان است و بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که تا ۴۰ درصد افراد اطلاعات کاملی از عوارض این ماده ندارند.»

View this post on Instagram

A post shared by Khabaronline.ir (@khabaronline) on

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه دلیل اعظم روی آوری جوانان به مواد مخدر به دلیل فقر دوپامین مغز است، بیان کرد: «برخی از جوانان هنگامی که دچار خلا روانی و عاطفی می‌شوند یا در کار و زندگی شکست می‌خورند که باعث کاهش ترشح دوپامین در مغز می‌شود، می‌خواهند آن را با استفاده از موادی از بیرون جایگزین کنند. در حالی‌که راهکارهایی برای افزایش طبیعی دوپامین مغز همچون ورزش‌های هوازی، دوش آب سرد و مصرف خوراکی‌هایی مانند کاکائو را می‌توان نام برد و گفته می‌شود کاکائو تلخ، هم‌تراز حشیش دوپامین در بدن تولید می‌کند. و با توجه به اینکه میزان افزایش دوپامین در حشیش ماده ۲ و در نوع نر آن ۴ درصد است، متاسفانه قدرت حشیش مصرفی در ایران با تغییراتی بر روی گیاه به ۸ رسیده است.»

View this post on Instagram

A post shared by ⭐ دکتر سید محمود انوشه ⭐ (@anosheh.ir) on

نکته قابل توجه این است که پس از مصرف حشیش مواد از پرده مغز عبور می‌کند و وارد بافت میان مغزی می‌شود و پس از آن مغز دیگر دوپامین ترشح نمی‌کند و بر این اساس افرادی که به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند تا ۶ ماه اول وضعیت خوبی دارند و بعد از ۶ ماه با مشکلات جدی روبرو می‌شوند.
وی همچنین به لزوم توجه خانواده به منظور کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و اهمیت ارتباط پدران با دختران خود را از موارد مهم برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان عنوان کرد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

کاربران بسیاری در صفحات اجتماعی نسبت به این موضوع و هم‌تراز بودن تولید دوپامین کاکائو و حشیش به تبادل‌نظر پرداختند. عده‌ای از کاربران این موضوع را مضحک و خنده‌دار می‌دانند و جملات طنزگونه زیادی را به اشتراک گذاشتند. در مقابل کاربرانی نسبت به اعتیاد‌آور بودن کاکائو هم عقیده‌اند اما کاملا مخالف این نظر هستند که کاکائو می‌تواند جای حشیش را بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала