دولت آمریکا به دنبال مجوز برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران نیست

© AFP 2023 / Paul J. Richardsدولت آمریکا به دنبال مجوز برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران نیست
دولت آمریکا به دنبال مجوز برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ به دنبال به استفاده از قدرت و یا نیروی نظامی علیه ایران نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید هیل، معاون سیاسی وزیرخارجه آمریکا در سخنرانی خود در جلسه کمیسیون امور خارجی کنگره اظهار داشت که دولت آمریکا در حال حاضر به دنبال به استفاده از قدرت و یا به دست آوردن مجوز کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران نیست.

پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران: هر پهپاد متجاوزی را سرنگون می کنیم

هیل گفت: رئيس جمهوربه روشني اظهار داشت که دولت او به دنبال درگيري نظامی با ايران نيست. اما ما از شهروندان، سربازان و منافع خود دربرابر تهدیدات مستقیما از جانب ایران یا دست نشاندگان آن محافظت می کنیم. دولت در حال حاضر به دنبال مجوز جدید برای استفاده از نیروی نظامی نیست و قصد ندارد از قدرت (نیروی نظامی) به شیوه‌ای که در سال های 2001 و 2002 استفده کرده بود، استفده کند.

به گفته وی، قدرت، با این حال به واشنگتن اجازه می دهد از زور برای حفاظت از آمریکا و متحدانش که در عملیات ضد تروریستی در عراق مشغول هستند، محافظت کند.

لازم به ذکر است که پیش از این ایران هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده را سرنگون کرده بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که کشورش در واکنش به این سرنگونی به طور کامل برای گرفتن انتقام و حمله به 3 نقطه مختلف از خاک ایران بوده است، اما وی 10 دقیقه قبل از حمله آنرا متوقف کردم. زیرا که به گفته ترامپ این حمله به ایران با هدف قرار دادن یک هواپیمای بدون سرنشین تناسب چندانی نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала