نابودی ناوگان دریایی انگلیس توسط ایران؟

اشتراک
ر خلیج فارس بدنبال حوادث اخیر، تنش افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اکسپرس» چاپ لندن، به دنبال افزایش تنش در خلیج فارس، ناوگان دریایی سلطنتی انگلیس ویران شده است.

به نوشته نشریه نامبرده، به دنبال تنش اخیر ایران و انگلیس در آب های خلیج فارس، کارشناسان نظامی با اشاره به ناتوانی و عملکرد بسیار ضعیف نیروی دریایی انگلیس تاکید کردند که ناوگان دریایی نظامی بریتانیا برای مقابله با درگیری های بین الملل بسیار کوچک است.

قدرت این ناوگان نسبت به جایگاه نظامی خود در 30 سال گذشته بسیار افول کرده و تحولات اخیر توان کنونی انگلیس در منطقه خاورمیانه را زیر سوال می برد. کارشناسان دریایی بر این باورند که توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران بیانگر شکست لندن در تاسیس یک قدرت بلامنازع در منطقه خاورمیانه است.

شایان ذکر است که چندی پیش مقامات جبل الطارق به‌ دستور مقامات انگلیسی و از طریق نیروهای انگلیسی یک نفتکش ایرانی به‌نام گریس 1 را توقیف کرده بودند. این اقدام انگلیسی‌ها با واکنش مقامات ایرانی روبه‌رو شده بود و مسئولان ایران تأکید کرده بودند که این «راهزنی دریایی» انگلیسی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

عصر جمعه 28 تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала