افزایش بهای نفت در پی تحولات اخیر خاور میانه

© AP Photo / Hasan Jamaliافزایش بهای نفت در پی تحولات اخیر خاور میانه
افزایش بهای نفت در پی تحولات اخیر خاور میانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی تحولات اخیر در خاورمیانه و توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران، بهای نفت در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، قیمت جهانی نفت در معاملات صبح روز دوشنبه، در پی توقیف نفتکش بریتانیایی در تنگه هرمز، به طور مداوم در حال رشد است.

توقیف نفتکش انگلیس توسط سپاه - اسپوتنیک ایران
توقیف نفتکش انگلیس توسط سپاه + عکس

نرخ قرارداد های آتی ماه سپتامبر نفت خام برنت دریای شمال با 1.2 درصد افزایش به 63.22 دلار به ازای هر بشکه و قیمت قرارداد های آتی ماه اوت نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 0.72 درصد افزایش به 56.03 دلار به ازای هر بشکه رسید.

عامل کلیدی افزایش بهای نفت، تنش در خاورمیانه به شمار می آید. سرمایه گذاران نگران هستند، که وضعیت ژئوپلیتیکی منطقه بر روی صادرات نفت از این منطقه تاثیر منفی بگذارد.

شایان ذکر است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه 28 تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت اعلام کرد، که کاهش رشد تقاضای جهانی نفت و افزایش ذخایر مواد خام در ایالات متحده، حالت "خرسی" را در بازار تقویت کرده است. وی افزود: "اما این وضعیت، ظاهرا به طول نمی انجامد، زیرا تنش شدید در خلیج فارس همچنان ادامه دارد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала