سهم هر ایرانی از یارانه‌، یک میلیون ماهیانه است

© Photo / IRNAسهم هر ایرانی از یارانه‌، یک میلیون ماهیانه است
سهم هر ایرانی از یارانه‌، یک میلیون ماهیانه است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سهم هر ایرانی از کل یارانه‌های تخصیصی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور ماهانه یک میلیون تومان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری رئيس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: با توجه به شرایطی که تحریم‌ها و سایر مشکلات اقتصادی برای ما به وجود آمده است به نظر می‌رسد خطر کسری بودجه در سال ۱۳۹۸ یکی از خطرهای جدی است که اقتصاد ایران باید راه‌های مقابله با آن را پیدا کند. 

حذف چهار صفر - اسپوتنیک ایران
حذف چهار صفر از پول ایرانی

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، خوانساری اصلاح قانون یارانه‌ها را یکی از اولویت‌های اصلی بودجه‌ای کشور دانست و توضیح داد: طبق آمارهای رسمی دولت سالانه رقمی نزدیک به ۸۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که حدود ۵۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به یارانه سوخت است. در حالیکه بر همگان واضح است در استفاده از بسیاری از این یارانه‌ها، عدالت رعایت نمی‌شود و اقشار هدف جامعه از آن بهره‌ای نمی‌برند.

وی ادامه داد: با ارزیابی رقم کل این یارانه مشخص می‌شود که هر ایرانی حدوداً ماهانه یک میلیون تومان سهم یارانه دارد که با توجه به تخصیص آن به برخی حوزه‌ها، عملاً اقشار کم‌درآمد از آنها بهره زیادی نمی‌برند از این‌رو به نظر می‌رسد اصلاح نحوه پرداخت این یارانه و حرکت به سمت شیوه‌های پرداخت نقدی، یکی از گزینه‌هایی است که می‌توان به آن فکر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала