جزئیاتی درباره آغاز محاکمه شهردار سابق تهران + عکس

© Photo / IRNAصدور حکم نهایی جدید برای شهردار سابق تهران
صدور حکم نهایی جدید برای شهردار سابق تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح امروز ابتدا دختر، داماد و یکی از وکلای محمد علی نجفی وارد دادگاه شدند و سپس خود شهردار سابق پایتخت که متهم به قتل همسر دومش است، به دادگاه آمد.

​به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، لاله عقبایی یکی از وکلای محمدعلی نجفی در بیرون دادگاه کیفری گفت: امروز آقای گودرزی و طباطبایی وکالت آقای نجفی در نخستین دادگاه را بر عهده دارند.

برادر میترا استاد نیز وارد دادگاه کیفری شد. او یکی از اعضای خانواده استاد است که تاکید به قصاص دارد. بر اساس قانون در این پرونده برادر جزو اولیای دم محسوب نمی‌شود.

گفتنی است با ورود به دادگاه بالش سفیدی که تیرهای کلت از میان آن رد شده بود و به مقتول این پرونده اصابت کرده بود روی میز دادگاه قرار داشت که به حتم از محوریت‌های بررسی این روز دادگاه خواهد بود.

​نماینده دادستان در دادگاه به دست نوشته‌های کشف شده از شهردار اسبق تهران بعد از قتل همسرش اشاره کرد و گفت: نجفی معتقد بود که میترا استاد مهدور الدم است اما در اعترافات خود اعلام کرد برای اینکه خانواده‌ام پس از این موضوع تحت فشار قرار می‌گیرند، عنوان مهدورالدم را به کار بردم.

وی تأکید ‌کرد: با کشف چنین دست نوشته‌ای ما به این استنباط رسیدیم که ممکن است آقای نجفی قاتل باشد و لذا دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

هفتم خرداد همسر دوم شهردار پیشین تهران به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رسید و عصر آن روز نیز محمد علی نجفى با حضور در پلیس آگاهى تهران به قتل همسر دوم خود به دلیل اختلافات خانوادگى اعتراف کرد.

دادستان تهران سیزدهم خرداد ماه از صدور کیفرخواست پرونده قتل میترا استاد خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمدعلی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) که با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

این پرونده جهت رسیدگى در اختیار شعبه نهم دادگاه کیفرى یک استان تهران به ریاست قاضى کشکولى قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала