نگرانی ناتو از تحویل سامانه اس - 400 به ترکیه

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آیا عراق از روسیه اس ـ 400 خواهد خرید؟
آیا عراق از روسیه اس ـ 400 خواهد خرید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو پس از تحویل نخستین محموله سالمانه اس - 400 به ترکیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد که اولین محموله از سامانه دفاع موشکی اس-400 روسی به ترکیه وارد شد.

تحویل اس-400 به ترکیه در روز جمعه آغاز می شود - اسپوتنیک ایران
روند تحویل اس-400 به ترکیه در روز جمعه آغاز شد

یک مقام ناتو در این خصوص گفت: ما از عواقب احتمالی تصمیم ترکیه برای در اختیار گرفتن سامانه اس-400 نگران هستیم.

وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که هواپیماهای حامل سامانه اس- 400 روسی امروز در پایگاه هوایی «مرتد» در نزدیکی آنکارا فرود آمده و این سامانه فعلا در آن پایگاه مستقر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز هشدار داد بود که به محض ورود اولین محموله اس - 400 روسی به کشور ترکیه، تحریم هایی شدیدی علیه این کشور وضع خواهد کرد.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در اینباره گفته بود که خرید جدیدترین سیستم های دفاع هوایی اس-400 روسی توسط ترکیه باعث بوجود آمدن تنش بین المللی بین ترکیه و ایالات متحده شده است. آمریکا اعلام کرد که اگر ترکیه این قرارداد را لغو نکند واشنگتن امکان دارد تا تحویل جنگنده های نسل پنجمی اف-35 به ترکیه را به تعویق بیاندازد و یا لغو کند.

دسامبر سال 2017 ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس- 400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала