مسکو: احتمال آغاز گفتگو بین واشنگتن و تهران زیاد است

© Sputnik / Sergey Pyatakovمسکو: احتمال آغاز گفتگو بین واشنگتن و تهران زیاد است
مسکو: احتمال آغاز گفتگو بین واشنگتن و تهران زیاد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده مسکو، احتمال گفت و گو بین واشنگتن و تهران زیاد است، اما ایالات متحده باید از افزایش تنش جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، روز پنج شنبه گفت که همه فرصت ها برای آغاز گفت وگو میان واشنگتن و تهران وجود دارد، اما ایالات متحده باید از افزایش تنش جلوگیری کند. 

کاهش تدریجی اجرای وظایف برجام توسط ایران به کجا ختم می شود؟ - اسپوتنیک ایران
کاهش تدریجی اجرای وظایف برجام توسط ایران به کجا ختم می شود؟

وی گفت: "همه فرصت ها برای یک گفتگوی عادی وجود دارد، اگر فقط واشنگتن تشدید تنش ها را متوقف کند."

از سوی دیگر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت، که مسکو از همه طرفین برجام می خواهد تا به تعهدات خود در قبال این توافق پایبند باشند.

زاخارووا در همین راستا گفت:"پیوسته و قویا از همه طرفین برجام می خواهیم به تعهدات خود ذیل برجام و  قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، پایبند باشند.

گفتني است، در طي ماه هاي اخیر روابط بین تهران و واشنگتن وخیم شده است، در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала