از سرگیری مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolتاز سرگیری مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین
تاز سرگیری مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده و چین برای حل اختلافات اقتصادی، پیش قدم شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، در طی  مذاکرات بین چین و آمریکا، نماینده ایالتی آمریکا رابرت لینثیسر و وزیر دارایی این کشور استفان منوچین، موضوع تحریم ها و جنگ تجاری را با معاون نخست وزیر شورای دولتی چین، لیو او و وزیر بازرگانی یونگ شان، مورد بحث قرار دادند.دقیقا موضوعات مورد بحث در این مذاکرات مشخص نشده است. 

ارسال نخستین محموله نفت خام ایران به چین پس از لغو معافیت های آمریکا - اسپوتنیک ایران
ارسال نخستین محموله نفت خام ایران به چین پس از لغو معافیت های آمریکا

در عین حال، آژانس بلومبرگ اشاره کرد که این مذاکرات تلفنی برگزار شد.

جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده از ژوئیه 2018 ادامه دارد. در آن زمان، واشنگتن عوارض 25٪ درصدی بر واردات 818 نوع کالاهای چینی را به مبلغ 34 میلیارد دلار در سال تعیین کرد. پکن اقدامات متقابلی را در برابر آمریکا اننجام داد.

گفتنی است، در ماه مه سال 2019 آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر 200 میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به 10 درصد ارتقاء داده بود، به 25 درصد افزایش داده و مراحل افزایش تعرفه گمرکی 300 میلیارد کالای چینی باقی مانده را آغازکرد.

چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی 120 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کرده است.

یکی از قربانیان اصلی در جنگ تجاری آمریکا و چین خطر شرکت اپل است که بخش اعظم تولیدات آن در چین انجام می شود. تعرفه های وارداتی شامل حال محصولات اپل می شود و به همین دلیل این شرکت آماده می شود تا حدود سی کارخانه تولیدی محصولات خود را به کشورهای جنوب شرقی آسیا و مکزیک منتقل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала