واکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی

© AFP 2023 / Alexander Nemenovواکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی
واکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق را اقدامی هدفمند و از قبل برنامه‌ریزی شده دانست.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو، توقیف نفتکش در تنگه جبل الطارق را یک اقدام هدفمند در جهت تشدید وخامت وضعیت حول ایران و سوریه می‌داند؛ واکنش لندن و واشنگتن به این حادثه نشان می‌دهد که چنین اقدامی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده است.

مناقشه دیپلماتیک میان اسپانیا و انگلیس در پی توقیف نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
مناقشه دیپلماتیک میان اسپانیا و انگلیس در پی توقیف نفتکش ایرانی

در این بیانیه آمده است: "ما توقیف ابرنفتکش تحت پرچم پاناما که در تاریخ 4 ژوئیه توسط مقامات جبل الطارق با کمک یک واحد ویژه از تفنگداران نیروی دریایی بریتانیا انجام شد را محکوم می‌کنیم."

توقیف کشتی و محموله آن به عنوان یک اقدام هدفمند به منظور تشدید وضعیت حول ایران و سوریه است. نظرات مشتاقانه مقامات ارشد بریتانیا و ایالات متحده بلافاصله پس از این عملیات، این برآوردها را تأیید می کنند و نشان می دهد که از مدت‌ها قبل با ارتباط با خدمات و ادارات چندین کشور برای این اقدام آماده شده بودند.

مقامات دولت جبل الطارق صبح روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای با اعلام توقیف یک نفتکش مدعی شدند که بر اساس شواهد، نفتکش گرِیس-1 حامل نفت ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است. فابیان پیکاردو، وزیر اعظم جبل الطارق  به دنبال توقیف نفتکش گفت این عملیات مشترک نهاد های انتظامی محلی و تفنگداران دریایی بریتانیا بود که به دنبال دریافت اطلاعات مدلل از سوی دولت جبل الطارق در اینباره صورت گرفت که نفتکش گریس-1 تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала