توضیحات مقامات جبل‌الطارق در خصوص خدمه نفت‌کش توقیف شده

© AP Photo / Kamran Jebreiliتوضیحات مقامات جبل‌الطارق در خصوص خدمه نفت‌کش توقیف شده
توضیحات مقامات جبل‌الطارق در خصوص خدمه نفت‌کش توقیف شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات دولت محلی جبل‌الطارق از رفتار و گفتگو با خدمه نفتکش توقیف شده حامل نفت ایران به عنوان شاهد خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، مقامات دولت محلی جبل‌الطارق با اعلام اینکه هیچ یک از اعضای نیروی دریایی انگلیس روی عرشه نفتکش توقیف‌‌‎‌شده حامل نفت ایران حضور ندارد از گفتگو با 28 خدمه این نفتکش به عنوان شاهد و نه به عنوان مجرم خبر داد.

تصرف کشتی بزرگ حامل نفت برای سوریه - اسپوتنیک ایران
توقیف کشتی بزرگ حامل نفت برای سوریه

سخنگوی دولت محلی جبل‌الطارق با بیان اینکه در حال حاضر این نفتکش در اختیار نیروهای پلیس و مقامات گمرک است اظهار داشت: 28 خدمه هم‌اکنون روی عرشه نفت‌کش قرار دارند و بیشتر از کشورهای هند، پاکستان و اوکراین هستند.

مقامات دولت جبل الطارق صبح روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای با اعلام توقیف یک نفتکش مدعی شدند که بر اساس شواهد، نفتکش گرِیس-1 حامل نفت ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است. فابیان پیکاردو، وزیر اعظم جبل الطارق  به دنبال توقیف نفتکش گفت این عملیات مشترک نهاد های انتظامی محلی و تفنگداران دریایی بریتانیا بود که به دنبال دریافت اطلاعات مدلل از سوی دولت جبل الطارق در اینباره صورت گرفت که نفتکش گریس-1 تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده است.

با توجه به موضع رسمی وزارت امورخارجه ایران برای آزادی این نفت‌کش، به نظر می‌رسد چارتر کننده این کشتی، ایران بوده است که طبق گفته کارشناسان پیشنهاد می شود برای آزاد سازی آن کشورهای ایران، روسیه و سوریه از انگلستان به  مجامع بین‌المللی و سازمان ملل شکایت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала