واکنش ظریف به احتمال قرار گرفتن در فهرست تحریمی آمریکا

© AP Photo / Ronald Zakظریف
ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، وزیر امور خارجه ایران گفت که هر کس من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.

استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود نام وزیر خارجه ایران را به فهرست تحریم‌ها اضافه خواهیم کرد و واشنگتن به فشار اقتصادی به ایران ادامه می‌دهد.

آمریکا: تحریم های جدید دهها میلیارد دلار از دارایی های ایران را مسدود می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا: تحریم های جدید دهها میلیارد دلار از دارایی های ایران را مسدود می کند

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت: «تنها تأثیر-و احتمالاً تنها هدفِ- قرار دادن من در فهرست تحریم محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این کمکی به کسی بکند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала