پرطلاق ترین سال ایران +عکس

© Fotolia / Andrey Popovپرطلاق ترین سال ایران +عکس
پرطلاق ترین سال ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقایسه تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت‌شده در سال ۹۸ می‌گوید که در کنار هر هزار ازدواج، ۳۱۸ مورد هم طلاق رخ داده است .

به گزارش اسپوتنیک، افزایش طلاق در کشور ایران در چند سال گذشته سبب شده است تا بارها جامعه‌شناسان ایرانی از لزوم چاره‌اندیشی دراین‌باره گفته و نسبت به وضعیت قرمز دوام خانواده در ایران هشدار بدهند.

طبق آمارها و بررسی های انجام شده، مشخص شده است که روند نگران‌کننده طلاق همچنان ادامه دارد.

 

 

آمارهای رسمی سازمان ثبت احوال ایران نشان می‌دهد سال گذشته نه‌تنها شرایط این حوزه بهتر نشده، بلکه در این سال نسبت تعداد طلاق رخ‌داده به تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده به بالاترین رقم در تاریخ ایران از زمان شروع به کار سازمان ثبت‌احوال رسیده است.

مقایسه تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت‌شده در این سال می‌گوید که در کنار هر هزار ازدواج، ۳۱۸ مورد هم طلاق رخ داده است. به عبارت دیگر سال گذشته در هر ساعت ۶۳ زوج زندگی مشترک تازه‌ای را آغاز کرده‌اند که البته در همین سال و در هر ساعت ۲۰ خانواده هم از هم پاشیده است.
بسیاری از کاربران نسبت به این اتفاق اظهار ناراحتی کردند. عده ای دیگر از کاربران عنوان کردند که در قدیم طلاق امری قبیح شمرده می شد و در صورت طلاق عاطفی زوجین اقدام به طلاق رسمی نمی گرفتند اما در حال حاضر با شروع اختلاف ها اقدام به طلاق می کنند.
عده ای دیگر از کاربران معتقدند که طلاق گرفتن بهتر از تن دادن به زندگی بدون لذت و اجباری است.

بسیاری از کاربران نیز علت بسیاری از طلاق ها را مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه دانستند و معتقدند که با کم شدن مشکلات معیشتی، طلاق نیز کاهش می یابد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала