کشتن سوسک ها بزودی غیر ممکن می شود

© Fotolia / Wanchai chaipanyaکشتن سوسک ها بزودی غیر ممکن می شود
کشتن سوسک ها بزودی غیر ممکن می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مطالعاتی که بر روی سوسک ها انجام داده شده نشان می دهد که کشتن سوسک ها تقریبا غیرممکن می شوند زیرا آنها به حشره کش ها مقاوم می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، سوسک ها که به عنوان آفت برای انسان ها شناخته می شوند با انعطاف پذیری خود ما را پریشان خواهند کرد. با توجه به یک مطالعه جدید، این موجودات ناخوشایند ممکن است حتی انعطاف پذیر تر از آنچه قبلا تصور می شد بشوند.

محققان دانشگاه پردو متوجه شدند سوسک های آلمانی که شایع ترین گونه های سوسک در جهان هستند، به طور فزاینده ای در برابر همه حشره کش ها مقاومت می کنند. حشره کش ها اغلب برای مبارزه با این مهمان های ناخوانده غیرمعمول مورد استفاده قرار می گیرند، اما پس از آزمایش انواع مختلف حشره کش دانشمندان متوجه شدند که سوسک ها می توانند در مقابل حشره کش ها مقاوم شوند. بچه سوسک‌هایی که از حشره‌کش‌های شیمیایی جان سالم به در می‌برند در طول زمان نسبت به این سم ایمنی بیشتری پیدا می‌کنند. وجود تعداد زیادی از حسگرهای شیمیایی در این نوع سوسک‌ها، آنها را قادر می‌سازد تا در تمام قاره‌ها به جز قطب جنوب گسترش یابند. در حال حاضر دانشمندان دریافتند که نسل جدید سوسک‌های آلمانی با ایمنی به سمومی که تاکنون حتی با آن مواجه نشده‌اند، متولد می‌شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала