واکنش ظریف در مورد افزایش غنی سازی اورانیوم ایران

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ظریف در مورد افزایش غنی سازی اورانیوم ایران
واکنش ظریف در مورد افزایش غنی سازی اورانیوم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
‌دفتر سخنگویی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم ایران در افزایش غنی سازی اورانیوم واکنش نشان داد و آن را از نقاط ضعف برجام نامید.

به گزارش اسپوتنیک محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حساب توئیتری خود نسبت به بیانیه کاخ سفید در مورد افزایش غنی سازی اورانیوم ایران واکنش نشان داد.

کاخ سفید در بخشی از بیانیه بی اساس خود مدعی شده است که «شکی نیست پیش از این توافق هم ایران در این باره در حال نقض تعهدات بود» که ظریف در حساب توئیتری خود با اشاره به این بخش بیانیه نوشته است: «جدی؟»

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد این ایراد توافق هسته‌ای است که به ایران اجازه غنی سازی در هر سطحی را می‌دهد.ما باید استانداردهای رژیم منع گسترش سلاح اتمی را بازگردانیم و به ایران اجازه غنی سازی ندهیم. آمریکا و متحدان آن هرگز به ایران اجازه نمی‌دهند سلاح اتمی داشته باشد. فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد تا رهبران آن به این اقدام پایان دهند.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала