ایران آماده است تا به تعهدات خود در برجام بازگردد

© REUTERS / Hugo Correiaایران آماده است تا به تعهدات خود در برجام بازگردد
ایران آماده است تا به تعهدات خود در برجام بازگردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران برجام را نقض نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی با اشاره به پاراگراف 36 برجام تاکید کرد که تهران توافق هسته‌ای برجام را نقض نکرده است.

ظریف دوشنبه شب در توئیت خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام، نوشت: ما ضمن محفوظ بودن حقوقمان، به کشورهای E3+2 چند هفته فرصت دادیم. ما پس از 60 هفته نهایتاً دست به اقدام زدیم. وی تاکید کرد: به محض آنکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ایران متقابلاً اقدامات معکوس را انجام می‌دهد.

ظریف افزود: ماده 36 کاملاً واضح است، حق ایران نیز در این ماده کاملاً مشخص شده است. این ماده در واقع ضمانت اجرای برجام است. اگر اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که برای برجام ارزش قائل هستند باید برای ضمانت اجراهایی که در داخل برجام دیده شده، ارزش قائل باشند و اقداماتی که ما داریم می‌کنیم دقیقاً در جهت حفاظت از برجام از طریق ضمانت‌های اجرایی آن است.

وی با بیان اینکه اینستکس یک حرکت مقدماتی برای اجرای تعهدات اروپاست، گفت: تعهدات اروپا هم در خود برجام است. بند یک تا 3 ضمیمه 2 برجام صراحتاً اقدامات اروپا و نتایج اقدامات اروپا را مطرح کرده است. برای اجرای بند 3 صرفاً اقدام کافی نیست بلکه ایران باید نتایج این اقدام را ببیند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала