چه بر سر قبرس افتاد، پهپاد یا موشک؟

© Fotolia / Megastockerقبرس
قبرس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نواحی اشغالی قبرس صدای انفجارهای مهیبی شنیده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «پولیتیس»، انفجارهای قوی حدود یک نیمه شب در نواحی اشغالی قبرس  شنیده شد. صدای انفجار در پایتخت کشور نیز شنیده شد. هیچکس آسیب ندیده است.

مصطفی آکینجی رهبر ترک‌های قبرس اعلام کرد که مطابق با اطلاعات اولیه انفجار براثر سقوط پهپاد و یا موشک رخ داده است. وی بعید ندانست که این شیء روسی باشد.

قدرت اوزرسای وزیر خارجه شبه دولتی که برسمیت شناخته نشده است همچنین تأیید کرد که آنچه منفجر شده است یا پهپاد بوده است یا هواپیما و یا موشک.

معاون نخست وزیر قبرس شمالی و وزیر امور حارجه ناحیه ترک نشین شمال قبرس در جریان یک دیدار با رئیس ستاد ترکیه اعلام کردند که « جای نگرانی نیست. این واقعه بر اثر تیراندازی به خاک سوریه رخ داده است. موشکی از خاک سوریه بطور تصادفی در اینجا سقوط کرده است. ما از مقامات سوریه می خواهیم  اقدامات لازم را به انجام برسانند».

اوزرسای در اعلامیه منتشره در «فیس بوک» نوشت:«مطابق با اطلاعات اولیه موشک ساخت روسیه است و بخشی از سیستم پدافند هوایی است که از آن برای دفع حملات هوایی به سوریه استفاده می شود. این موشک پس از برخورد باهدف در قبرس سقوط کرد. باقیمانده موشک که در چند محل سقوط کرده است تأییدی بر آن است که موشک در هوا قبل از برخورد با زمین منفجر شده است».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала