نیویورک‌تایمز: امارات و عربستان مخالف جنگ با ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران و عربستان
ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام‌های ارشد عربستان و امارات در گفتگو با پمپئو مخالفت خود را با جنگ با ایران اعلام نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، روزنامه «نیویورک‌تایمز» از نگرانی امارات عربی متحده و عربستان سعودی از تبعات درگیری نظامی با ایران خبر داده است. 

سفر پمپئو به عربستان برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه اقدامات ایران - اسپوتنیک ایران
سفر پمپئو به عربستان برای تشکیل ائتلاف جهانی علیه اقدامات ایران

این روزنامه نوشته است: "در حالی که عربستان سعودی و امارات عربی متحده به صورت علنی از کارزار "فشار حداکثری" علیه ایران حمایت کرده‌اند، اما مقام‌های ارشد هر دو کشور به صورت خصوصی به "مایک پامپئو" وزیر خارجه که اخیرا به این دو کشور سفر کرد، گفته‌اند که خواستار جنگ با ایران نیستند."

نیویورک‌تایمز در ادامه بر اساس گفته های یک منبع آگاه نوشت که عربستان و امارات می‌ترسند که اگر آقای ترامپ در انتخابات شکست بخورد، آن‌ها می‌مانند و جنگی که ایالات متحده به دنبال خروج از آن است.

پیش از این، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات گفت این کشور مدارکی در دست ندارد که مشخص کند چه کشوری عامل حمله به نفتکش‌ها در بندر «فجیره» بوده است. اظهارات بن زاید موجب شد تا امروز برخی از تحلیلگران این گمانه را مطرح کنند که ابوظبی از بیم تبعات درگیری نظامی با ایران، در حال تجدید نظر در سیاست‌های منطقه‌ای خود در قبال ایران است.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала