شکست توطئه‌های آمریکا

© Photo / IRNAسیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم‌های جدید آمریکا، بی تأثیر و مبنای حقوقی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سخنگوی وزارت امور خارجه  اعلام نمود که تحریم‌های جدید آنان نیز نظیر تحریم‌های گذشته، بی تأثیر و از روی استیصال است و مبنای حقوقی ندارد.

وی در ادامه گفت:«دست آمریکایی‌ها از تحریم خالی است و به همین علت با ناشی گری به تحریم اشخاص روی آورده اند که نظیر دیگر نقشه‌ها و توطئه‌های آنان شکست خواهد خورد.

آمریکایی‌ها از روی بدفهمی فکر می‌کردند که دست نیروهای مسلح ایران برای مقابله با توان نظامی آنان خالی است. با سرنگون کردن پهپاد متجاوز آنان که دارای اهمیت استراتژیکی نیز بود، اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به همگان اثبات شد که واکنش‌های متفاوت و متناقضی را از سوی آمریکایی‌ها در پی داشت.

روحانی: کنوانسیون خزر از توطئه های آمریکا و ناتو جلوگیری کرد - اسپوتنیک ایران
روحانی: کنوانسیون خزر از توطئه های آمریکا و ناتو جلوگیری کرد

البته این تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران را از طریق مکانیسم‌های بین المللی به ویژه شورای امنیت پیگیری کرده ایم.آنچه که غربی‌ها در خصوص حقوق بشر و مدارا و گفت و گو می‌گویند، مقطعی است و تا جایی برای آنان اهمیت دارد که امکان بهره برداری داشته باشد.

آمریکایی‌ها مثل همیشه در خصوص تروریسم مغلطه می‌کنند زیرا آن کشورهایی که باعث تشدید تروریسم در منطقه هستند و آن را تأمین مالی می‌کنند، این کشور استکباری و متحدان آن است.

در رابطه با برجام که یک دستاورد چندجانبه بین المللی بوده است، بدعهدی آمریکایی‌ها و اجرا نکردن تعهدات توسط آنان و دیگر اعضا، این دستاورد را به مخاطره انداخته است. آمریکایی‌ها با یک اشتباه راهبردی از برجام خارج شده اند و اعلام می‌کنند که برجام معاهده‌ای نبوده که آنان دنبالش بوده اند و دنبال «توافق جامع‌تر» به زعم خود هستند.

جمهوری اسلامی ایران این خواسته آنان را هیچگاه نمی‌پذیرد و بر سر حقوق مسلم خود مذاکره‌ای انجام نخواهد داد».

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала