عواقب جنگ ایران با امریکا از زبان ترامپ

© AFP 2023 / Mandel Ngan عواقب جنگ ایران با امریکا از زبان ترامپ
عواقب جنگ ایران با امریکا از زبان ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایران در صورت جنگ با ایالات متحده با "خرابی های بی سابقه ای" روبرو خواهد شد.

ترامپ: دستور توقف حمله برنامه‌ریزی شده به ایران را دادم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: دستور توقف حمله برنامه‌ریزی شده به ایران را دادم
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ این مطلب را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد که بخش هایی از آن در وبسایت این شبکه تلویزیونی منتشر شده است.
رئیس جمهور آمریکا افزود نمی خواهد رویدادها به این شکل به پیش بروند.
درنخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اما اندکی بعد گفت فکر نمی کند ایران عمداً پهپاد امریکایی را سرنگون کرده باشد.
قبل از آن حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در آن متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود. 
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала