هزینه بیش از 20 میلیون دلاری آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در کوبا

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyهزینه بیش از 20 میلیون دلاری آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در کوبا
هزینه بیش از 20 میلیون دلاری آمریکا برای ایجاد بی‌ثباتی در کوبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ایالات متحده از ابتدای سال 2017 بیش از بیست میلیون دلار برای ایجاد بی‌ثباتی در کوبا هزینه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه رسمی ارگان کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا، گرانما، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، 22 میلیون دلار از ابتدای سال 2017 برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه در کوبا هزینه کرده است.
این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که این بودجه در "42 سازمان که در پروژه‌های به اصطلاح ترویج دموکراسی فعالیت می‌کنند"، از جمله سازمان‌های مذهبی، رسانه‌های الکترونیکی، و همچنین بنیادهای مختلف توسعه جامعه مدنی توزیع شده است.

تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، کوبا و ایران با قانون بین المللی متضاد است - اسپوتنیک ایران
تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، کوبا و ایران با قوانین بین المللی متضاد است

میگل دیاز کانل، رئیس شوراهای دولتی و هیئت وزیران کوبا در توئیتی نوشت: "برنامه‌های بی‌رودربایستی حکومت ایالات متحده علیه کوبا: دخالت، تهدید، افترا و دروغ است. میلیون‌ها (دلاری) که از سمت واشنگتن علیه انقلاب ما فرستاده می‌شود به کجا می‌رود؟"
ایالات متحده در سال 1961 در پاسخ به ملی شدن اموال آمریکا در این جزیره، روابط دیپلماتیک خود را با کوبا قطع کرد. پس از آن، واشنگتن تحریم تجاری و اقتصادی را علیه این کشور اجرا کرد.
هفدهم دسامبر ۲۰۱۴ بین دو دولت کوبا و آمریکا توافق ایجاد شد. دو کشور سعی داشتند تا در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، تجاری و… روابط خود را بهبود ببخشند. اما این توافق سرانجام کوتاهی داشت و با آمدن ترامپ، توافق بین کوبا و آمریکا در سال 2017 لغو گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала