اردوغان: رئیس جمهور سابق مصر را کشتند

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: رئیس جمهور سابق مصر را کشتند
اردوغان: رئیس جمهور سابق مصر را کشتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه معتقد است محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر به خاطر عدم کمک رسانی بموقع پزشکی در صحن دادگاه جان داده است.

بگیم خدا رحمت اش کند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بگیم خدا رحمت اش کند؟
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان گفت مرسی مدت 20 دقیقه در وضع بسیار وخیمی قرار داشت اما مقامات مسئول هیچ دخالتی در این وضع نکردند. مرسی به مرگ طبیعی فوت نکرد بلکه وی را کشتند. ترکیه این موضوع را دنبال خواهد کرد ".
رئیس جمهور ترکیه قول داد همه کارهای لازم را برای جوابگویی مقامات مصر در یک دادگاه بین المللی انجام خواهد داد. اردوغان همچنین سرنگونی دولت مرسی را مغایر قانون اساسی مصر نامید.
محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر که در جریان برگزاری محاکمه در دادگاه درگذشت روز 18 ماه ژوئن به خاک سپرده شد.
جسد یگانه رئیس جمهور غیرنظامی در تاریخ مصر، در قبرستانی در منطقه مدینه‌النصر در شرق قاهره با حضور خانواده‌اش دفن شد.
محمد مرسی از حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی جنبش اخوان‌المسلمین) در سال 2013 و تنها یک سال پس از به قدرت رسیدن، با تظاهرات مخالفان و مداخله نظامیان از مقام خود خلع و زندانی شد. ارتش مصر در روزهای پس از برکناری مرسی ، صدها نفر از هواداران رئیس جمهوری اسلام‌گرای سرنگون شده را در قاهره و اسکندریه به قتل رساند.
مطابق با اعلامیه دادستان کل، مرسی در اتاقک بازپرسی در وقت تنفس بین جلسات دادگاه بیهوش شد. او را به بیمارستان رساندند. اما دیر شده بود و پزشکان مرگ او را اعلام کردند. با معاینه او هیچ اثری از آسیب بیرونی مشاهده نشده بود. مرسی قبل از مرگش، یک سخنرانی 5 دقیقه ای در مقابل قاضی انجام داده بود.مرسی از زمان برکناری تا زمان مرگ، در زندان بسر می‌برد و چندین پرونده علیه او تشکیل شده بود.اعدام و یا حبس ابد در انتظارش بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала