پمپئو: اطلاعاتی درباره حمله ایران به نفتکش‌‌ها وجود دارد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپمپئو: اطلاعاتی درباره حمله ایران به نفتکش‌‌ها وجود دارد
پمپئو: اطلاعاتی درباره حمله ایران به نفتکش‌‌ها وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده از وجود اطلاعات و شواهد فراوانی مبنی بر گویا قرار داشتن ایران در پشت حادثه دریای عمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اظهار داشت که سرویس های اطلاعاتی "اطلاعات و شواهد فراوانی" مبنی بر قرار داشتن ایران در پشت حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان در اختیار دارد.
پمپئو در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: ما خواهان جنگ نیستیم. ما هرکار ممکن برای جلوگیری از جنگ را انجام داده‌ایم. ایرانیان باید به وضوح درک کنند که ما همچنان به اقدامات خود برای جلوگیری از رفتارهای اینچنینی ایران ادامه می‌دهیم.

اتهام جدید آمریکا علیه ایران پیرامون حوادث دریای عمان - اسپوتنیک ایران
اتهام جدید آمریکا علیه ایران پیرامون حوادث دریای عمان

پمپئو خاطر نشان کرد که ایالات متحده قصد دارد تا آزادی کشتیرانی را در سراسر تنگه تضمین کند، زیرا که این امر "برای کل جهان مهم است".
وزیر امور خارجه ایالات متحده افزود: آنچه اتفاق افتاد کاملا واضح است؛ حمله جمهوری اسلامی ایران به حمل و نقل تجاری و آزادی کشتیرانی با هدف روشن برای امتناع از حمل و نقل از طریق تنگه است. شکی نیست. سرویس های اطلاعاتی شواهد و اطلاعات بسیاری دارند که جهان آنها را خواهد دید.

لازم به ذکر است که روز پنج شنبه، 13ام ماه ژوئن، دو نفتکش فرانت آلتایر و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده را یک کشتی نجات ایرانی و یک ناوچه آمریکایی نجات دادند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала