وزیر خارجه آلمان: دلایل آمریکا برای متهم کردن ایران کافی نیست

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه آلمان: دلایل آمریکا برای متهم کردن ایران کافی نیست
وزیر خارجه آلمان: دلایل آمریکا برای متهم کردن ایران کافی نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان ویدئوی منتشر شده آمریکایی ها برای متهم کردن ایران را کافی ندانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در یک نشست خبری در شهر اسلو پایتخت نروژ به خبرنگاران گفت ویدئویی که اخیراً آمریکایی‌ها برای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان منتشر کرده‌اند، برای متهم کردن ایران کافی نیست.

پمپئو:ایالات متحده معتقد است ایران در رابطه با حمله به تانکرها در عمان مسئول است - اسپوتنیک ایران
پمپئو:ایالات متحده معتقد است ایران در رابطه با حمله به تانکرها در عمان مسئول است

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: این ویدئو برای اثبات ادعای آمریکا کافی نیست. مطمئناً ما می‌توانیم آنچه را که در این ویدیو نمایش داده می‌شود، درک کنیم. اما به‌منظور انجام ارزیابی نهایی، این ویدئو برای من کافی نیست.

پیش از ظهر روز پنج‌شنبه (23 خرداد) دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала