ایران: اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند، باید از همه طرف‌ها بخواهند به آن عمل کنند

© Photo / IRNAایران: اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند، باید از همه طرف‌ها بخواهند به آن عمل کنند
ایران: اروپایی‌ها اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند، باید از همه طرف‌ها بخواهند به آن عمل کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر توافقنامه برجام چند طرف دارد همه اطراف آن به‌طور یکسان باید به تعهداتشان عمل کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت:‌ دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و خود نیز به تعهداتشان پایبند باشند. 

واکنش وزارت خارجه به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم گفت: با سخنان ایشان درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم نظریم‌؛ اما تأکید ایشان مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران را خیلی درک نمی‌کنیم. اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن به‌طور یکسان باید به تعهداتشان عمل کنند.

اقای موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و خودشان به تعهداتشان پایبند باشند. پیشنهاد می‌کنیم ماده 36 توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک‌بار دیگر با دقت مطالعه کنند.

گفتنی است، ایران در سال 2015 در قالب توافقنامه هسته‌ای وین (برجام) را  که بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند و طرف دیگر مذاکرات یعنی کشورهای موسوم به 1+5 (شامل5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد+آلمان) نیز قبول کردند که در مقابل این اقدام ایران، تحریم‌های وضع‌شده علیه این کشور را لغو کنند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала