روش غیرسنتی فروش نفت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بیژن زنگنه وزیر نفت ایران
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در شرایط تحریم‌های آمریکا از روش های غیرسنتی فروش نفت استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، ایران در شرایط تحریم های ایالات متحده از روش های غیرسنتی فروش نفت استفاده می کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام نمود که ایران با وجود تحریمهای آمریکا، به فروش نفت خود ادامه می‌دهد اما در این شرایط مجبور است از روش های غیرسنتی استفاده کند.

وی در ادامه گفت:«ما نفت را بطور غیررسمی و با استفاده از روش های غیرسنتی به فروش می رسانیم. تمام آن‌ها محرمانه هستند زیرا اگر آمریکا مطلع شود فورا این راهها را خواهد بست».

آرزوی امریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عملی نمی شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آرزوی آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عملی نمی شود

وزیر نفت ایران تا زمان لغو تحریم ها از اعلام مقدار صادرات نفت ایران خودداری ورزید.

 کاخ سفید، 22 آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است.  تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала