ساده ترین راه برای کاهش فشار خون

© Fotolia / Andrei Tsalkoساده ترین راه برای کاهش فشار خون
ساده ترین راه برای کاهش فشار خون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتایج یک تحقیق جدید توسط دانشمندان دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد که خواب تاثیر مستقیمی بر روی فشار خون دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MarketWatch، نتایج مطالعه اخیر دانشمندان دانشگاه آریزونا که در آخرین شماره مجله علمی پزشکی Psychosomatic Medicine منتشر شده است، به شما این امکان را می دهد که نگاهی تازه به مشکل فشار خون بالا داشته باشید.
به گفته نویسندگان این مطالعه، یکی از عوامل مهم که تاثیر مستقیمی بر فشار خون دارد، مربوط به چگونگی خواب یک فرد است.

خواص معجزه آسای گردو - اسپوتنیک ایران
خواص معجزه آسای گردو

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک خواب ناکارآمد شبانه باعث افزایش فشار خون می شود که این تاثیر در روز بعد نیز ادامه می یابد، که به نوبه خود خطر ابتلا به حمله قلبی و ایجاد بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.
این مطالعه رابطه مستقیم فشار بالا با کیفیت و کمیت خواب را نشان می‌دهد. در کسانی که کمتر از 8 ساعت خوابیده و یا خواب با آرامش نداشته‌اند، فشار سیستولیک افزایش یافته و این فشار بالا در روز بعد از نیز باقی می‌ماند.
دانشمندان همچنین نتیجه گرفتند که کمبود خواب برای یک بازه زمانی طولانی می تواند به فشار خون بالا، استرس و کاهش سطح انسولین منجر شود.
بر اساس این داده ها، محققان توصیه می کنند که خواب شبانه را جدی بگیرید و گوشی های هوشمند خود را از محل خواب خود دور کنید.
یافته های این مطالعه با مقالات علمی پیشین مطابقت دارد. به عنوان مثال، بر اساس مطالعه منتشر شده در سال 2011 در European Heart Journal، در افرادی که کم می‌خوابند، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی 48٪ و خطر سکته مغزی 15٪ افزایش می‌یابد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала