درخواست امارات از سازمان ملل

© AP Photo / Kamran Jebreiliدرخواست امارات از سازمان ملل
درخواست امارات از سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انور قرقاش، وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه در اظهاراتی در اسلواکی ضمن انتقاد از مواضع منطقه‌ای ایران، از سازمان ملل درخواست کرد امنیت خطوط انتقال انرژی جهان را حفظ کند.

انتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره - اسپوتنیک ایران
انتشار نتیجه گیری های امارات، نروژ و عربستان درباره حادثه الفجیره
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه طی دو اظهارنظر جداگانه در «براتیسلاوا» پایتخت اسلواکی به بروز سانحه برای چهار نفتکش در بندر «فجیره» این کشور اشاره کرد و از سازمان ملل خواست که از «خطوط انتقال انرژی در جهان دفاع کند».
انور قرقاش وزیر مشاور امارات عربی متحده در امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس امنیتی «گلاب سِک»(Globsec) به براتیسلاوا پایتخت اسلواکی رفته ، در یک سخنرانی به تکرار مواضع امارات درباره حادثه فجیره پرداخته است.
او در حاشیه این نشست و در مصاحبه با پایگاه اماراتی نشنال تاکید کرد که تحقیقات صورت گرفته توسط امارات، عربستان سعودی و نروژ به این نتیجه‌گیری رسیده که یک «بازیگر دولتی» پشت این حادثه قرار داشته است.
قرقاش در سخنرانی در نشست گلاب سک به حاضران گفته بود: «شورای (امنیت سازمان ملل) نوع خطراتی که خطوط انتقال انرژی و تجارت بین‌المللی در منطقه را تهدید می‌کند را درک می‌کند».
دو نفت‌کش سعودی، یک نفت‌کش اماراتی و یک نفت‌کش نروژی روز 12 مه در آب‌های امارت الفجیره، در معرض حملات تخریبی قرار گرفته و آسیب دیدند.
روز 21 ماه مه مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از احتمال دست داشتن ایران در این حملات تخریبی علیه نفت‌کش‌ها خبر داده و چنین مساله‌ای را «بسیار محتمل» دانسته بود.
بتازگی امارات، نروژ و عربستان سعودی در گزارش خود به سازمان ملل متحد خاطرنشان کردند چهار کشتی نفتکش آسیب دیده در نتیجه حملات تخربی در آبهای ساحلی امارات عربی متحده توسط مین هایی آسیب دیده اند که توسط غواصان آموزش دیده کار گذاشته شده بودند.
ایران اتهام‌ها درباره دست داشتن در این عملیات خرابکارانه را رد می‌کند. پیشتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفته بود که احتمال دارد «طرف سومی» در این اقدام دست داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала