نبرد آمریکا و ترکیه بر سر اس-400 روسی

© Photo / Owegoo.comآنکارا
آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون فعلا نمی داند چه جوابی به ترکیه بدهد اگر آنکارا اس-400 روسی را تحویل بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، اندرو وینتریتز معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور اروپا و ناتو روز 6 ماه ژوئن اعلام نمود که مقامات آمریکا هنوز تصمیمی در خصوص پاسخ متقابل به آنکارا درصورتی که ترکیه سامانه پدافند هوایی «اس-400» روسیه را تحویل بگیرد، اتخاذ نکرده‌اند.

وی گفت:«ما ابتدا پیشرفت اوضاع  را بررسی خواهیم کرد و بعد تصمیم خواهیم گرفت. امیدواریم که نهایتا ترکیه از خرید این سامانه خودداری ورزد».

آمریکا از طرق گوناگون تلاش می ورزد از خریداری سامانه های موشکی اس 400 توسط ترکیه جلوگیری کند اما مقامات آنکارا از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام کرده اند از این معامله با روسیه صرفنظر نخواهند نمود.

ایالات متحده نگران آن است که ترکیه با دریافت سامانه های موشکی روسی اس 400 سیاست مستقلانه تر و پرتحرک تری را در خاورمیانه دنبال کند. قرار است ترکیه اولین محموله اس 400 را در ماه ژوئیه از روسیه دریافت کند.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала