تمدید زمان پذیرش درخواست شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطيب

© Photo / Facebook account of Khaled G. Alkhatebتمدید زمان پذیرش درخواست شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطيب
تمدید زمان پذیرش درخواست شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطيب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی RT از تمدید زمان پذیرش درخواست برای شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطيب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی RT تا 24 ژوئن پذیرش درخواست برای شرکت در جایزه بین المللی خالد الخطيب را تمدید می‌کند. این جایزه برای روزنامه نگارانی است که بهترین فعالیت را در مناطق دارای درگیری داشته باشند.
این جایزه به یاد بود خالد الخطیب، روزنامه نگار بخش عربی خبرگزاری شبکه RT که در سوریه کشته شد،برگزار می‌گردد. سال 2019 دومین سالی است که این مسابقه برگزار می شود.
درخواست‌های شرکت در این جایزه بین‌المللی تا کنون توسط روزنامه نگاران بیش از ده کشور ارسال شده است. جوایز بین المللی خالد الخطیب در سه بخش "بهترین فعالیت در مناطق جنگی: فیلم بلند"، " بهترین فعالیت در مناطق جنگی: فیلم کوتاه" و "بهترین فعالیت در مناطق جنگی: متن" اعطا می‌گردد.
آنا بلکینا، قائم مقام بخش سردبیری RT در این خصوص اظهار داشت: "با وجود این واقعیت که جایزه ما به افراد نظامی اهدا می شود، اما پیش از هرچیزی این یک جایزه صلح است. علاوه بر همه کار یک خبرنگار جنگی گفتن این حقیقت است که جنگ چقدر وحشتناک است"
در اولین سال برگزاری این مسابقه کارهایی از 20 کشور و 10 زبان مختلف برای شرکت در این مسابقه ارائه شد. برای ارسال درخواست‌ شرکت در این جایزه بین‌المللی کافی است بر روی لینک سایت این جایزه کلیک بفرمایید.
خالد الخطیب در حمله موشکی ستیزه جویان در استان حمص در سال 2017 جان خود را از دست داد. وی در گزارش‌هایش، جنگ‌ میان نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌ها را تحت پوشش قرار می‌داد. در سال 2018، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از مرگ خالد الخطیب حکم مربوط به اهدای مدال "شجاعت" وی را به امضا رسانده و این مدال در اولین مراسم Khaled Alkhateb Memorial Awards به خانواده وی اهدا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала