اولتیماتوم نماینده دائم آمریکا در ناتو به ترکیه بابت خرید سامانه اس400

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر اولتیماتوم نماینده دائم آمریکا در ناتو به ترکیه بابت خرید سامانه اس400
اولتیماتوم نماینده دائم آمریکا در ناتو به ترکیه بابت خرید سامانه اس400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر ترکیه خواهان خرید جنگنده های اف35 است، باید خرید سامانه پدافند هوایی اس 400 را قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان کای بیلی هاچینسون، نماینده دائمی آمریکا در ناتو، آمریکا به ترکیه بابت خرید سامانه اس 400 اولتیماتوم می دهد. 

واکنش سخنگوی پوتین به خبرگویا امتناع روسیه از فروش اس 400 به ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش سخنگوی پوتین به خبر گویا امتناع روسیه از فروش اس 400 به ایران

به گفته وی، روسیه در حال حاضر رقیب اصلی ایالات متحده و ناتو در جهان است. اما مسکو مدام تلاش می کند تا ناتو را تضعیف و تقسیم کند، بنابراین ترکیه نمی تواند سلاح های مقاوم در برابر موشک های آمریکایی را خریداری نماید.

علاوه بر این، هاچینسون خاطرنشان کرد که "ترکیه یک کشور مستقل است که می تواند تصمیم خود را به تنهایی بگیرد،" اما آنکارا F-35 را در صورت عدم خرید سامانه روسی C-400 دریافت نخواهد کرد."

پیش از آن، آنکارا بارها اعلام کرده است که از خرید سیستم موشکی ضد هوایی روسیه اجتناب نخواهد کرد. طبق قرارداد، اولین سری سامانه های S-400 در ماه ژوئیه عرضه خواهد شد.

 پیش از این؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پیشنهاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای ایجاد یک گروه کاری مشترک در ارتباط با خرید سیستم دفاع موشکی اس-400 روسی توسط آنکارا را مثبت ارزیابی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала