واکنش ایران به اتفاقات سودان

© Photo / IRNAواکنش ایران به اتفاقات سودان
واکنش ایران به اتفاقات سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در واکنش به حوادث اخیر سودان که منجر به کشته وزخمی شدن تعدادی از مردم سودان شد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تشدید دوباره بحران داخلی سودان، با ابراز نگرانى عميق از تشديد تنش ها و تعميق اختلافات داخلى در این کشور، ضمن ابراز همدردی و تسلیت به بازماندگان كشته شده ها و قربانيان حوادث روزهای اخیر، بر لزوم توجه به مطالبات و خواسته هاى مردم و اهميت واگذارى سريع امور به غير نظاميان تاکید کرد و اظهار داشت: ضروری است تمامی طرف های داخلی درگیر در این بحران از رويكردهاى اتهامى و تعميق نفرت داخلى و بى اعتمادى گروه ها به یکديگر، پرهیز و با در پيش گرفتن رويه هاى سياسى، دموكراتيک و گفتگو بین گروهها، براى خروج از بحران تلاش کنند.
سید عباس موسوی همچنین خواستار هشيارى مردم سودان در قبال دخالت طرف های داراى سابقه در خشونت آفرينى، افراط گرايى و تربيت و ترويج تروريسم در امور داخلی سودان شد و افزود: ضمن هشدار نسبت به دخالت قدرت هاى بيگانه که می تواند موجب پيچيده و طولانى تر شدن بحران شود، عمیقا نگران منازعه قدرت در این کشور و تبديل سودان به صحنه منازعه محورهاى خارجى بوده و امیدواریم تمامی گروههای داخلی سودانی، در آستانه عید بزرگ مسلمین و بر پایه احترام به خواست مردم این کشور، درگیری ها را پایان دهند و در مسیر بازگشت ثبات داخلی و امنیت مردم سودان گام بردارند.
شایان ذکر است نظامیان سودانی صبح روز دوشنبه با حمله به محل برگزاری اعتصاب مردم در خارطوم اعتصاب‌ کنندگان را از میدان اعتصاب بیرون راندند.
منابع خبری از کشته شدن ۳۰ تن و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این حمله خبر دادند.
معارضان در واکنش به این اقدام نظامیان خواستار سرنگونی شورای نظامی شدند و مردم را دعوت کردند درخیابان‌های خارطوم و سایر شهرهای سودان تظاهرات کنند.
شورای نظامی سودان با رد پایان دادن به اعتصاب مردم از طریق بکارگیری زور مدعی شده است محیط میدان اعتصاب درخارطوم به مکانی خطرناک برای امنیت جانی شهروندان تبدیل شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала